نحوه جلوگیری از آب آوردن شکم بعد از لیپوماتیک

لیپوماتیک نوعی جراحی زیبایی شکم است که در آن چربی اضافی از ناحیه مورد نظر برداشته یا به ناحیه مورد نظر دیگر منتقل می شود که باعث لاغری و تغییر شکل بدن می شود. لیپوماتیک ممکن است شبیه لیپوساکشن به نظر برسد ، اما فناوری مورد استفاده در لیپوماتیک برای شکستن و مکش چربی با لیپوساکشن بسیار متفاوت است. به همین دلیل لیپوماتیک باعث آسیب کمتر بافتی، یکنواختی چربی زیر پوست، ظاهر ظریف تر پوست و اثر ماندگارتری می شود.

برای دستیابی به نتیجه طبیعی تر، لیپوماتیک بیشتر با سایر روش ها مانند لیفت بدن ، بزرگ کردن یا کوچک کردن سینه ، ابدومینوپلاستی یا جراحی های پلاستیکی مشابه ترکیب می شود. لطفا توجه داشته باشید که روش لیپوماتیک درمانی برای چاقی نیست زیرا فقط بر اصلاح کانتور بدن و عدم کاهش وزن تمرکز دارد. اگر به دنبال روشی برای کاهش وزن هستید، توصیه می‌کنیم، جراحی‌های چاقی مانند بالون معده ، اسلیو معده و لایه‌برداری معده را بررسی کنید.

لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

لیپوماتیک بیشتر با بی حسی موضعی انجام می شود. با این حال، اگر این روش در ناحیه بزرگتری اعمال شود یا اگر با روش های دیگر ترکیب شود، بیهوشی عمومی توصیه می شود.

این روش کم و بیش مشابه لیپوساکشن است. لیپوماتیک از فناوری صدای مادون صوت، ارتعاش و نوتاسیون برای شکستن سلول های چربی استفاده می کند. لوله کانولا به داخل بافت های چربی وارد می شود و با حرکت چرخشی و ارتعاش آنها را از بین می برد. این حرکات نه به عروق و نه به سلول های چربی آسیب نمی رساند. با استفاده از چنین فناوری امکان مکش سلول های چربی کاملاً بدون هیچ آسیبی وجود دارد. سلول‌های چربی که توسط لیپوماتیک ساکشن می‌شوند، مجدداً به‌عنوان پرکننده قابل استفاده هستند و می‌توانند در قسمت‌های دیگر بدن مانند سینه، لگن، صورت و غیره تزریق شوند.

از آنجایی که لیپوماتیک با لیپوساکشن متفاوت است، از دست دادن خون و اسکار در این روش حداقل است. همچنین زمان ریکاوری کمتری مورد نیاز است. برخلاف لیپوساکشن، نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و بیمار معمولاً بلافاصله پس از عمل ترخیص می شود.

لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

قبل ازعمل لیپوماتیک

قبل از عمل جراحی لیپوماتیک مواردی را باید رعایت کنید شامل:

• حداقل 2 هفته قبل از جراحی سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل را متوقف کنید
  • تاریخچه پزشکی خود را فهرست کنید و جراح خود را در صورت داشتن حساسیت به هر دارویی مطلع کنید.
  • مصرف نمک را قبل و بعد از جراحی کاهش دهید.
  • دو هفته قبل از جراحی مصرف هر گونه گیاه یا ویتامین را متوقف کنید.
  • دو هفته قبل از جراحی ایبوپروفن یا آسپرین مصرف نکنید.
  • یک همراه داشته باشید که در 24 ساعت اول با شما باشد.

مزایای لیپوماتیک

• سیستم ایمنی فعال که در صورت مواجهه با مناطق بدون بافت چربی بلافاصله متوقف می شود.
  • کبودی های آسیب زا کمتر
  • ظاهر صاف پوست از طریق واکنش پوستی عالی
  • مدت زمان جراحی کوتاه
  • درد کمتر
  • دوره نقاهت سریعتر

خطرات و عوارض لیپوماتیک

خطرات، عوارض جانبی ناخوشایند یا عوارض لیپوماتیک شامل موارد زیر است:

کبودی شدید: ممکن است چند هفته طول بکشد.

التهاب: تورم ممکن است تا 6 ماه طول بکشد تا برطرف شود و خروج مایع ممکن است از برش ها ادامه یابد.

بی نظمی های کانتور: اگر خاصیت ارتجاعی پوست ضعیف باشد، اگر زخم به روشی غیرعادی بهبود یابد، یا اگر برداشتن چربی ناهموار باشد، ممکن است پوست پژمرده، موج دار یا برآمده به نظر برسد.

بی حسی: ناحیه آسیب دیده ممکن است برای مدتی بی حس شود، اما این معمولا موقتی است.

عفونت: به ندرت ممکن است پس از جراحی لیپوساکشن، عفونت پوستی رخ دهد. گاهی اوقات نیاز به درمان جراحی دارد و خطر ایجاد اسکار وجود دارد.

سوراخ شدن اندام داخلی: این اتفاق بسیار نادر است.

مشکلات کلیوی یا قلبی: با تزریق و یا مکش مایعات، تغییر سطح مایعات بدن ممکن است باعث مشکلات کلیوی یا قلبی شود.

واکنش آلرژیک: بیمار ممکن است به داروها یا مواد مورد استفاده در حین جراحی حساسیت داشته باشد.

آسیب به عروق: آسیب به عروق بدن در اثر ارتعاشات شدید

آب آوردن شکم بعد از جراحی لیپوماتیک

هر عمل زیبایی عوارضی به همراه دارد. آب آوردن شکم بعد از جراحی لیپوماتیک یکی از عوارض جراحی کوچک کردن شکم و خارج کردن چربی اضافی است. شکم آوردن بعد از جراحی لیپوماتیک موضوعی کاملا طبیعی بوده است. بیهوشی عمومی، ورود جسم خارجی به بدن، ارتعاشات ایجاد شده و حجم بالای چربی که از بدن خارج شده است همگی جسم افراد را تحت فشار قرار می‌دهد.

آب اوردن بعد از جراحی زیبایی لیپوماتیک و هر نوع جراحی دیگر را سروما می کویند. در ادامه درباره سروما بیشتر توضیح می دهیم.

آب آوردن شکم بعد از جراحی لیپوماتیک

سروما چگونه اتفاق می افتد؟

سروما تجمع مایع شفاف در داخل بدن است. اغلب بعد از جراحی اتفاق می افتد. سروما اغلب خطرناک نیست، اما می تواند باعث درد و ناراحتی شود.

اگر سروما دارید، پزشک یا ارائه‌دهنده مراقبت شما می‌تواند راهنمایی لازم را ارائه دهد.

سروما می تواند در یک اندام، بافت یا حفره بدن رخ دهد. پس از جراحی، مایع ممکن است وارد محل جراحی شود، به خصوص اگر محل حفره باشد. این مایع بخشی از فرآیند بهبودی طبیعی بدن شما است که به این دلیل آغاز می‌شود که بافت‌های بدن شما باید پس از جراحی ترمیم شوند.‌

هنگامی که هر گونه آسیب، از جمله آسیب های مربوط به جراحی، به بافتی رخ می دهد، بدن شما با التهاب پاسخ می دهد. این التهاب همان چیزی است که منجر به تجمع مایع اصلی می شود.

پس از جراحی، بسیاری از افراد با استفاده از دستگاهی مانند درن جکسون پرت درمان می شوند تا مایع اضافی را در حین بهبودی خارج کنند. به طور معمول، سروما ممکن است حدود 7 تا 10 روز پس از جراحی ایجاد شود. گاهی اوقات سروما اتفاق می افتد حتی اگر تخلیه نداشته باشید.

علائم و نشانه های سروما چیست؟

سروما ممکن است علائمی را در محل جراحی شما ایجاد کند، از جمله موارد زیر:

• تورم بالون مانند پوست
  • احساس مایع یا حرکت آشکار در زیر پوست

اگر سروما بزرگ باشد، اندازه آن ممکن است باعث ناراحتی شما شود. اگر چه لزوماً دلیلی برای هشدار نیست، اما سروما باید توسط پزشک بررسی شود.

چگونه سروما را درمان کنیم؟

بسیاری از سروماها نیازی به درمان ندارند. اغلب بدن مایع را دوباره جذب می کند. این معمولاً یک ماه طول می کشد، اما ممکن است تا یک سال طول بکشد.

گاهی پزشکان به شما توصیه می کنند که برای سروما درمان کنید. این درمان شامل آسپیراسیون با سوزن می شود که مایع را با سوزن تخلیه می کند اما این می تواند خطر ایجاد عفونت در ناحیه را افزایش دهد. بنابراین، این درمان تنها در صورت مشاهده شرایط زیر استفاده می شود:

• منطقه عاری از عفونت است
  • سروما باعث ناراحتی، درد، فشار یا سفتی می شود
  • سروما بر عملکرد یا تحرک تأثیر می گذارد
  • یک سروما بزرگ، حتی اگر دردناک نباشد، پس از بهبودی بدن می تواند بر ظاهر شما تأثیر بدی بگذارد.

راه های پیشگیری از سروما یا آب آوردن شکم

سیستم های تخلیه جراحی در برخی از جراحی ها برای جلوگیری از ایجاد سروما استفاده می شود. با این حال، قبل از انجام عمل، باید با پزشک خود در مورد احتمال ابتلا به سروما و اقداماتی که آنها می توانند برای جلوگیری از آن انجام دهند صحبت کنید.

این دستگاه های پزشکی برای کمک به بهبود سریعتر پوست و بافت طراحی شده اند. آنها همچنین ممکن است تورم و کبودی را پس از جراحی کاهش دهند. این پانسمان ها ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سروما کمک کنند.

این اقدامات کوچک ممکن است به جلوگیری از تشکیل سروما در صورت انجام عمل جراحی کمک کند. اگر سروما ایجاد شد، حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا هر دو بتوانید در مورد بهترین مراحل درمان تصمیم بگیرید. اگرچه سروما ها آزاردهنده هستند، اما به ندرت جدی هستند، بنابراین مطمئن باشید که در نهایت بهبود خواهید یافت.